STOMME SNEEUW - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Simone van de Ven - WaarBenJij.nu STOMME SNEEUW - Reisverslag uit Chipata, Zambia van Simone van de Ven - WaarBenJij.nu

STOMME SNEEUW

Door: simonevandeven

Blijf op de hoogte en volg Simone

19 December 2010 | Zambia, Chipata

Hoi Allemaal!

Een blog van mij om jullie even een up-date te geven.. Veel eerder dan verwacht.

Zoals jullie zelf ook weten sneeuwt het in Nederland. En niet zo'n beetje ook niet... Daarom konden mijn ouders, broer & zus dit weekend dus niet komen. Want vrijdag was Londen nog wel open, maar A'dam was dicht. Dus de vlucht van A'dam - Londen ging niet door en vertrok het vliegtuig London - Lusaka zonder hen... Dik balen dus...

Na flink wat scheldwoordjes in de lucht gegooid te hebben werd het tijd hier de lodge af te zeggen en in Nederland te kijken wat dan mogelijk was. Zaterdag middag werd ik gebeld door mams, ze hadden de vlucht omgeboekt. De planning is nu dat ze dinsdag naar Londen vliegen en woensdag naar Lusaka. Waar ze donderdag ochtend aankomen en de bus naar Chipata nemen. 6 januari vliegen ze dan met z'n alle terug. Nou hoorde ik dat de weersvoorspellingen slecht zijn. Sneeuw, Sneeuw en Sneeuw. STOM!
Ook het eerste bezoek heeft problemen met naar huis komen. Robin, een vriend van Rick, zou morgen naar Londen vliegen. Die vlucht is al geannuleerd. Feest op de vliegvelden dus...

Het enige wat we kunnen doen is afwachten. En heeeeeel hard hopen dat het stopt met sneeuwen. Want ik heb echt zo zin in dat ze hier naartoe komen! De studenten van de School of Nursing zouden al voor mij bidden. Dan moet het goed komen lijkt me...

Nou, voor nu ga ik maar afwachten en hard aan het project werken. Verder is het een rustig weekend met Ivonne en Ellen, aangezien we maar met z'n 3tjes thuis zijn.
Gister naar Salat geweest, iemand die wij kennen via het Craft Centre en iemand die ik echt bewonder. Hij is een gehandicapte man van 28. Hij kan niet lopen en doet alles kruipend op zijn knieen of in zijn rolstoel. En je raad het nooit, ja zijn huis staat boven op de heuvel. En hoe komt hij de heuvel op? Zichzelf omhoog duwen. Ik moet zeggen, de heuvel is stijl en de weg is super slecht door de regen. Ik heb echt respect voor hoe hij omhoog gaat. En dat elke dag weer. Hij woont daarbij ongeveer 10 KM van het Craft Centre, zijn werk. Dus elke dag duwt hij zichzelf, heuveltje op heuveltje af, zich naar zijn werk. Ik zou het hem niet na doen.. Sterker nog, in Nederland komt dat niet voor.
Zijn huisje is ook echte armoede. Maar ondanks dat kregen wij nog een bord rijst en daarna nog lunch. Die gastvrijheid kent geen grenzen. Helaas werd ik na het bord rijst misselijk en voelde ik me niet lekker. Dus heb maar de fietstaxi mee naar huis genomen. Maar ik had het niet willen missen. Om te zien hoe iemand met zo weinig geld plus een handicap nog zo veel van het leven maakt. En nog blijft dromen over zijn eigen bedrijfje en gezinnetje. Ondanks dat je te horen krijgt van de dokter dat je behekst bent en daardoor een handicap hebt..

Ik moet nu trouwens gauw met mijn blog op houden want ik zit al aardig lang op internet. Maaruhm... duimen jullie ervoor dat mijn familie nog kan komen? Ik hou jullie op de hoogte!

Liefs!

  • 19 December 2010 - 14:59

    Alies:

    Ha Simone,

    Echt balen voor jullie allemaal! Voor jou niet leuk, maar voor je ouders, Elke en Ruben ook heeeeel vervelend. Ik hoop dat het dinsdag allemaal gaat lukken. Ik zal voor jullie duimen hoor.
    Bedankt voor je kaartje. Lief van je!
    Nou meisje hou je taai, en groetjes van ons allemaal.

    liefs, Alies

  • 20 December 2010 - 09:15

    Nina:

    Ik vind het zó stom voor jullie allemaal! Ik heb al spierpijn in m'n duimen van 't duimen. (Dachten we eindelijk eens van alle van de Vennen af te zijn deze kerst...)

  • 22 December 2010 - 14:10

    Claudia:

    Ik ben voor je aan het duimen hoor!
    Hopelijk zien jullie elkaar gauw.
    Bedankt voor je kerstkaartje :)

    Dikke knuffel xx Claudia

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Zambia, Chipata

Chipata, Zambia

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2011

'Eindverslag'

16 Januari 2011

Familie op Bezoek & de feestdaagjes!

09 Januari 2011

Familie op Bezoek & de feestdaagjes!

22 December 2010

Vlieginformatie

19 December 2010

STOMME SNEEUW
Simone

Actief sinds 19 Mei 2010
Verslag gelezen: 194
Totaal aantal bezoekers 24904

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 24 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland en Australie

20 September 2010 - 21 Januari 2011

Chipata, Zambia

Landen bezocht: