We zijn er! - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Simone van de Ven - WaarBenJij.nu We zijn er! - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Simone van de Ven - WaarBenJij.nu

We zijn er!

Door: simonevandeven

Blijf op de hoogte en volg Simone

22 September 2010 | Nederland, Lelystad

Hoi allemaal,

We zijn er! =) Eindelijk :P Het was een redelijke reis...

Maandag ochtend begon de spanning te komen.. Ook de moeite met afscheid nemen begon ik te voelen. Wat wel een leuke verrassing was dat ik op de radio kwam met aanvraag voor een liedje! Haha, opeens had ik 3 FM aan de lijn :P
Na deze verrassing gingen wij pannenkoeken eten thuis. Lekker door mams klaargemaakt. Een leuke manier om de boel thuis af te sluiten! Even later begon de reis echt..

Op Schiphol was het even moeilijk om iedereen gedag te zeggen. Toch raar idee om zo lang weg te gaan. Al was het besef er nog niet helemaal. Maar gelukkig werd ik achter de douane goed opgevangen.
De reis verliep aardig goed. De eerste vlucht naar Nairobi verliep vlekkeloos. De landing merkte wij niet eens! Maar echt geslapen had bijna niemand.. Toen wij aankwamen in Nairobi bleek dat wij 4 uur vertraging hadden. Dus toen moesten we de tijd doden op het vliegveld van Nairobi. Waar eerlijk gezegd niet zo veel te doen is. Maar gelukkig tikt de klok vanzelf verder. De vlucht naar Lilongwe was wat minder vlekkeloos. We hadden een tussenstop in Lusaka. En die landing viel mij niet goed. Tegen de tijd dat we op de grond waren geland zat mijn avond eten dat ik vlak daarvoor had gegeten weer in het afvalzakje, ondanks de reistabletjes. Gelukkig hield ik het naar Lilongwe wel vol. Maar ik was blij toen we uit het vliegtuig konden! Frisse lucht!

De rit in de Jeep was erg boeiend. Veel te zien zo! Al was de reis wel lang en ben ik een paar keer in slaap gesukkeld. En een paar uur later kwamen we in het donker aan in Chipata. Er stond een maaltijd voor ons klaar. Het was wel koud geworden, maar toch aardig te eten! Even later kwamen er veel Zambianen die wilde helpen met de muskietennetten. Opzich erg prettig. Maar omdat we allemaal wel moe waren van de reis werd het even erg druk in de kamer. Dus heel erg vonden wij het niet dat ze even later weer weggingen. Heb toen nog even mijn koffer uitgepakt. En kwam toen een heel lief kaartje van mijn moeder tegen! Dus die hangt nu op mijn kledingkast. Daarna zijn wij gauw in bed gekropen. Mijn eerste nacht in Zambia viel mee, ik heb aardig doorgeslapen. Alleen de wind waaide zo hard dat wij soms het idee hadden dat het dak weg ging waaien. Maar dat viel mee ;-)

De 1e ochtend was ik blij dat ik alles bij daglicht kon zien. Wij hebben mooi uitzicht vanaf onze kamer! Ons verblijf is simpel. En er is vaker geen water dan wel water (tot nu toe), maar we redden ons wel! Verder valt alles zeker mee. En iedereen is erg blij met ons bezoek. We zijn zeer welkom! Dat maakt het allemaal erg leuk.
Voor het ontbijt gingen we naar het huis van de bisschop, wat aan de andere kant van de weg is. Daar stond voor iedereen een bord klaar met 2 boterhammen, een gebakken ei, tomaat en ui. Prima eten voor in de ochtend dus.
Na het ontbijt nam Peter ons mee naar de bank waar ons geld gewisseld werd. Nu ben ik officieel miljonair! :P Al is dat grote geld niet makkelijk tellen. Daarna gingen we simkaarten kopen. Vanaf nu heb ik dus een Zambiaans nummer. Bij deze: +260974551541
Smsen is niet duur, maar bellen wel. Dus dat zal er niet veel van komen. Gelukkig is er sinds Juli internetverbinding in het huis van de bisschop, waar wij vrij gebruik van mogen maken. Het is niet heel snel, maar het is iets. Internet is dan weer wat makkelijker te verkrijgen voor ons. Eventueel kan ik vanuit daar ook skypen. Dus Frank, toch even skype downloaden ;-)

Na het kopen van de simkaarten hebben we een rondje op de makt gelopen. Ze hebben een aantal soorten groeten die ik niet ken. Dus ik zal nog wel wat nieuws eten hier. Verder hebben ze nu weinig fruit omdat het het einde van de droge tijd is. Vervolgens gingen we naar de Shoprite (supermarkt) om boodschappen te doen. Toen we terug waren hadden we even tijd voor onszelf. In die tijd ben ik benoemd tot copenningmeester. Om Heleen bij te staan met het geld in de gate houden. Hierna gingen we door naar een introductie. Daar kregen we veel informatie. Maar ik laat het de komende tijd maar over mij heen komen. Tot nu toe merk ik wel dat we erg welkom zijn en dat ze open staan voor alles. We hebben leuke gesprekken gehad met Father Andrew (ons contactpersoon van het Bisdom).

Toen we weer ‘thuis’ waren om te koken hield de stroom op een gegeven moment op. Dus werd de macaroni verder op kolen gekookt

Aangezien niet iedereen tegelijk op internet kan ga ik er snel weer van af. Nja snel.. het internet is wel sloom! De foto's komen dus ook later. Omdat andere mensen ook willen en het kost erg veel tijd om de foto's op internet te zetten.
De eerste hele dag was leuk en vloog voorbij! Toch heb ik nog niet het idee dat ik hier 4 maanden moet blijven. Het voelt nu nog meer als een vakantie. Maar het bevalt me wel! Helemaal nog niet het idee gehad dat ik echt in een totaal ander land ben. Mede omdat we zo welkom zijn.
Ik heb erg zin in morgen. Dan gaan we langs alle kantoren om zicht te krijgen op waar nou wie zit, mochten we iemand nodig hebben.

De reacties op mijn blog zijn trouwens erg leuk om te lezen! =)

Tot later!
Liefs, kus & knuffel!

p.s. Frank, een Zambiaan zei dat jij op Robin van Persie leek :P En een Zambiaanse vrouw vond je erg knap, dus je valt goed in de smaak hier ;-)

p.s.s. Ruben, ik hoorde dat je je P binnen hebt? Was het een leuke bijeenkomst?

  • 22 September 2010 - 18:39

    Simone Van De Ven:

    Ow trouwens..
    Liever geen berichtjes op hyves ofzo zetten. Want internet is erg sloom! En hyves en facebook is lastig om te laden. Dus graag dingen via de mail sturen!
    Jullie kunnen gewoon mailen, ik zal alles lezen! Alleen reageren misschien niet altijd, omdat internet dus erg sloom is en veel mensen erop willen. Ik doe mijn verhaal wel via mijn blog.
    Alleen zou het super leuk vinden om mailtjes van jullie te lezen! Want wil ook echt graag weten hoe het daar is!

  • 22 September 2010 - 18:45

    Rianne:

    Super meis! :D

    Alleen jammer dat de reis af en toe niet helemaal lekker verliep.. Maar je hebt het overleefd! ;-)
    Ik ben trots op je!!

    Zo te lezen geniet je er al enorm van.. Ik zie die pretoogjes van je al voor me, hahaha!

    Ik wens je nog enorm veel plezier en ik kijk uit naar je volgende verhaal! :D

    Dikke kus!

    ps: Groetjes aan Ellen!
    Ook haar wens ik natuurlijk heeeeeel veel plezier en dat ze er maar van mag genieten! ;-)

  • 22 September 2010 - 18:46

    José:

    Hey Moon,wat leuk om al zo snel een berichtje te lezen. Hopelijk voel je je nu weer top,na je vliegavontuur.Fijn dat jullie zo welkom zijn, Ben benieuwd naar je foto's. Veel liefs, José

  • 22 September 2010 - 18:51

    Olaf!:

    Genietend van Philadelphia met tomaatjes en komkommer heb ik je verslag gelezen! Leuk!!

    Potverdorie!!
    Luister ik altijd 3FM, en net toen niet. Ik zit nu de podcast terug te luisteren van Coen en Sander show, dus hoop dat het daarbij was. Ben namelijk wel nieuwsgierig welk nummer je gekozen hebt.

    Geniet ervan en op naar het volgende verslag.

    Kus!


  • 22 September 2010 - 19:05

    Ria:

    Hoi Simone, leuk om je berichtjes te lezen.
    Maak er een mooie tijd van meid.
    Geniet ervan.
    Groetjes

  • 22 September 2010 - 19:14

    Corine:

    Lieve Simone,
    Wat heerlijk om je verhaal te lezen. Door jou zo te volgen, lijk je tenminste nog iets dichterbij;) Ik wens je echt nogmaals een geweldige tijd toe! Geniet ervan!!
    Mooi om te lezen dat je het al thuis noemt! Ik ga echt heel trouw al je verhaaltjes lezen, kan nu al niet wachten op de volgende;)
    Heel veel liefs Corine

  • 22 September 2010 - 19:58

    Ruben:

    Zusje!

    Mooi om te horen dat je het daar naar je zin hebt :)
    Kun je 's nachts ook een beetje mooi sterren kijken? Het zal wel veel donkerder zijn dan hier.

    Heel veel plezier en geniet van het nieuwe eten ;)

    Liefs!

  • 22 September 2010 - 20:51

    Gerry:

    Hoi Simoon,

    leuk verslag. Je vertelde dat je in vliegtuig zo goed kon eten waarbij ik dacht aan een extra maaltijd en niet dat dezelfde maaltijd twee keer passeert. Gelukkig achter de rug.
    Fijn dat je het naar je zin hebt. Geniet er lekker van;have fun.
    we blijven je volgen.

    Liefs en dikke knuffel!

  • 23 September 2010 - 07:57

    Zus:

    Hey lieve Simoontje!

    Wat een leuk verhaal. Ik ging inderdaad kijken bij 'flight stats' of je was geland enzo, maar kon ik alleen maar een vlucht met je vluchtnummer via Lusaka vinden, dus ik snapte er al niks van :P. Gelukkig ben je weer een beetje bijgekomen van je reis. En nu op naar alle nieuwe cultuur enzo. Geniet ervan en tot snel spreeks!

    Dikke knuffel!

  • 23 September 2010 - 12:05

    Danique:

    Ik vind het zooooo gaaf om te lezen, ik blijf je zeker volgen. Ik weet dat je dit al zo lang wilde en ik ben zo blij voor je dat die wens werkelijkheid is geworden.
    Geniet ervan en haal alles eruit wat erin zit. Dikke knuffel!

  • 23 September 2010 - 20:57

    Marcha:

    Heey lieverd!

    wat leuk om nu al je verhalen te lezen! ik had al gelijk vehaal gehaald bij je zus om te vragen of je goed was aangkomen..:P en die verwees me hierheen! Het was dus een lange reis meis! Ben blij te lezen dat jullie zo goed worden ontvangen en dat de eerste indrukken zo positief zijn! :D

    Ben benieuwd naar je toekomstige verhalen!

    Kus mij

  • 23 September 2010 - 21:23

    Alies:

    Hé Simone,

    Wat een leuk verhaal om te lezen.We zijn reuze benieuwd naar het vervolg.Wat een reis zeg, gelukkig is dat achter de rug.Fijn dat jullie zo welkom zijn.
    Geniet ervan!
    liefs, Alies

  • 24 September 2010 - 21:45

    De Bloemetjes:

    hallo Simone,wat een fantastisch verhaal.Gelukkig voel je je nu weer beter.Een goede tijd voor je, dat lukt zeker.
    Wij vinden het erg leuk je verhalen te lezen en leven met je mee.
    Liefs en knuffel karolien

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lelystad

Chipata, Zambia

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2011

'Eindverslag'

16 Januari 2011

Familie op Bezoek & de feestdaagjes!

09 Januari 2011

Familie op Bezoek & de feestdaagjes!

22 December 2010

Vlieginformatie

19 December 2010

STOMME SNEEUW
Simone

Actief sinds 19 Mei 2010
Verslag gelezen: 126
Totaal aantal bezoekers 24891

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 24 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland en Australie

20 September 2010 - 21 Januari 2011

Chipata, Zambia

Landen bezocht: