Het voorbereiden - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Simone van de Ven - WaarBenJij.nu Het voorbereiden - Reisverslag uit Lelystad, Nederland van Simone van de Ven - WaarBenJij.nu

Het voorbereiden

Door: simonevandeven

Blijf op de hoogte en volg Simone

23 Juni 2010 | Nederland, Lelystad

Pfoe, het komt nu echt snel dichterbij! Eerst was ik nog druk met Verslavingskunde. En nu dat bijna klaar is mijn hoofd volledig gericht op Zambia!
Afgelopen maandag hadden we een ouderbijeenkomst, zodat alle ouders wat meer informatie kregen over de reis. Mijn ouders vonden dit erg leuk en vonden het fijn een gezicht te hebben bij Peter Lindhoud (onze projectcoördinator vanuit Windesheim). Ook ik vond het een leuke bijeenkomst, omdat we weer meer informatie kregen. En we zagen wat foto's van Chipata. Nu is het allemaal wat 'echter' voor mij en kan ik me beter een voorstelling van de omgeving maken. Want Google Earth is goed, maar je ziet niet alles ;-)
Tevens hebben we de precieze data gehoord! Ik vertrek 20 september, in de avond. En vertrek daar 20 januari, maar kom de 21e sochtends vroeg aan in Nederland!

Voor nog even de algemene informatie van jullie (voor degene die het niet weten):
- De groep bestaat uit 11 mensen (10 meiden, 1 jongen)
1 van Bouwkunde (de jongen, hoe chlice :P)
2 van Personeel en Arbeid
2 van Maatschappelijk Werk
2 van de CALO
2 van Logopedie
2 van Verpleegkunde. Dit zijn Ellen en ik.

Wij hebben ieder onze eigen projecten, maar we vallen allemaal onder de leiding van het Bisdom van Chipata (dus wij zijn kerkelijke werkers :P). Het Bisdom is onze 'baas'. Bij het Bisdom zit het Craft Centre. Een centrum waar 1-jarige opleidingen worden gegeven tot bijvoorbeeld timmerman, naaister en pottenbakster. Een aantal voorbeelden van projecten zijn: managementondersteuning voor het Craft Centre, jeugdwerk, onderwijs, werken met straatkinderen en jeugdprostitutie, werken met blinden en doven en het bouwen van een jeudcentrum.
Ellen en ik gaan ons bezig houden met de thuiszorg aan HIV/AIDS patienten. Wij gaan de thuiszorgverpleegkundigen les geven.Verder is er een plan voor het opzetten van een hospice. Ook hier bemoeien wij ons mee. Tot slot komt er contact tot stand tussen de studenten verpleegkunde van Windesheim en de verpleegkundestudenten aan The School Of Nursing in Chipata. Ook met dit contact gaan wij aan de gang. Maar volgende week donderdag hoor ik meer over hoe ver de projecten zijn.


Zojuist heb ik een lijst gemaakt met alle dingen die ik nog moet regelen/doen/afspreken/voorbereiden/aanvragen, etc. Het is een heel A4tje vol.. Dus ik zal mij de komende weken niet vervelen denk ik! Ook ga ik volgende week beginnen met de Lariam tabletten, tegen de malaria. Ik ben benieuwd hoe het gaat lopen! Wie weet wordt ik wel psychotisch, haha. Ben ik ook weer een ervaring rijker zullen we maar zeggen ;-)

Volgende week ga ik 2x naar school voor Zambia. Een bijeenkomst met mijn medestudenten en Peter. En een gesprek met mijn landendocent. Deze docent houd Ellen en mij in de gate, of wij wel hard genoeg aan het verpleegkundeproject werken ;-) Hij beoordeeld ons project inhoudelijk. En Peter is dus de algemene coordinator. Peter heeft trouwens ook 3 jaar in Zambia gewoond & gewerkt. Hij heeft daar dus veel contacten en ervaring. Dit is zeker prettig!

Nou, nu hou ik op want mijn verhaal wordt te lang :P Maar dit was iig de eerste informatie over Zambia =)

Liefs!

  • 23 Juni 2010 - 09:53

    Ellen:

    Leukleuk!
    Ik zal je verhalen bijhouden;) EN natuurlijk je vergezellen!!

  • 23 Juni 2010 - 09:53

    Simone Van De Ven:

    Vooral dat laatste vind ik wel ERG leuk ;)

  • 23 Juni 2010 - 10:01

    Elke:

    Oei zusje, het komt dichtbij! Wie helpt mij dan mijn spelletjesverslaving op peil te houden die 4 maanden :(? Of ga je voor je weggaat nog je verslavingskennis op mij loslaten, zodat ik daar geen last van ga hebben.
    Dikke kus!

  • 25 Juni 2010 - 09:30

    Claudia:

    Leuk om te lezen allemaal!! Ik ben superjaloers! Volgens mij ga je het hartstikke leuk hebben daar :)

    Kga je blog bijhouden orr.. moet nog ff vinden waar ik me kan aanmelden voor de mailinglist haha :P

    xxx

  • 25 Juni 2010 - 09:48

    Simone:

    Je kan je aanmelden onder het kopje 'Blijf op de hoogte' in het linker rijtje ;) Onder 'Reisverslagen'. Dan moet je daar even je mail adres invullen ;)

    Hihi, ja mag ik ook even weg :P Jij was ook in Engeland hooor ;)

  • 30 Juni 2010 - 14:53

    Ellen Andréa:

    Jaja, ik heb er ook één. Nu even kijken hoe ik jou vriendinnetje van hier kan worden;)

  • 07 Juli 2010 - 21:25

    Sylvia:

    Leuk verslag,ik zal je volgen via deze blog.
    Veel plezier met de voorbereiding van je reis en ik hoor het nog wel.
    Groetjes Sylvia.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Lelystad

Chipata, Zambia

Recente Reisverslagen:

16 Januari 2011

'Eindverslag'

16 Januari 2011

Familie op Bezoek & de feestdaagjes!

09 Januari 2011

Familie op Bezoek & de feestdaagjes!

22 December 2010

Vlieginformatie

19 December 2010

STOMME SNEEUW
Simone

Actief sinds 19 Mei 2010
Verslag gelezen: 166
Totaal aantal bezoekers 24896

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 24 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland en Australie

20 September 2010 - 21 Januari 2011

Chipata, Zambia

Landen bezocht: