Australië deel 1 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Simone van de Ven - WaarBenJij.nu Australië deel 1 - Reisverslag uit Brisbane, Australië van Simone van de Ven - WaarBenJij.nu

Australië deel 1

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

16 November 2016 | Australië, Brisbane

Gewapend met een kop thee, mijn reisdagboek, Wi-Fi en een moment voor mijzelf is er nu de gelegenheid om jullie een update te geven over Australië!

Alweer twee weken geleden landde ik in het ontspannen Melbourne. Een stad die iets heel rustige uitstraalde en waar ik, na veel regen, eens (tot op zekere hoogte) van de zon kon genieten!
In Melbourne de eerste dagen veel rondgestruind, terras gehoord met Nederlanders en musea bezocht met een Amerikaanse (die ik in Auckland had leren kennen). Veel tentoonstellingen zijn gratis. Dat is mooi meegenomen ;-) De stad zelf is goed overzichtelijk en met een gratis tram maakt dat het ook wel makkelijk!

De laatste paar dagen was ik alleen en na 4 weken intensief met een hechte groep gereisd te hebben in Nieuw-Zeeland, was het wel even wennen om alleen te zijn.. enerzijds even lekker om mijn eigen ding te doen, zelf mijn ritme te bepalen en mijn gang te gaan. Anderszijds miste ik ook de gezelligheid van een groep. Daarbij was ik niet vooruit te branden! En toen ik mijzelf naar toeristische trekpleister nummer zoveel had getrokken en ik alle trappen zag die ik moest beklimmen heb ik mijzelf een halt toegeroepen. Natuurlijk is er veel te zien en te beleven, maar moet dat ook als ik verzadigd ben? En er zullen toch altijd plekken zijn die ik niet gezien heb. Dus de beslissing om lekker in het park met een boek te zitten was snel gemaakt!

Deze 'vakantiemodus in mijn vakantie' heb ik voor het gemak ook maar doorgetrokken naar Sydney. Het scheelt dat ik weet dat ik hier terug kom en dus hoef ik mij ook niet schuldig te voelen dat ik dingen niet doe. En gezien de hoeveelheid slaap dankzij feestende kamergenoten had ik ook weinig energie.
Dus is het enige wat ik de 2 dagen gedaan heb een free walking tour en een bezoek aan de botanical gardens en the opera house. En reizen zou reizen niet zijn als ik ook hier geen Nederlanders aan zou treffen! Altijd gezellig!

Na 2 dagen Sydney begon weer een nieuw avondtuur: Loka. Een vergelijkbare tour als ik in Nieuw-Zeeland hen gedaan.
E vergelijking in organisaties is wel ongeveer de enige die ik kan maken. Verder is alles anders: het weer (zon zon zon!), het landschap (NZ heeft een stuk ruiger landschap), de dieren (slangen, kangoeroes, spinnen, koala's e.d.) en de reis zelf (meer een strand en feest reis dan NZ).
De reis begon in Barrington Tops, een National Park. Waar wij gingen 'tuben' van een rivier en hangen in de hot tub met prachtig uitzicht! Om vervolgens naar Spot X, een surfparadeis, te gaan. Met een tussenstop bij een koala ziekenhuis. Waar ze gewonden en zieke koalas opvangen in de hoop ze weer vrij te kunnen laten.
In Spot X sliepen we in een tipi en hdeebben we de avond bij het kampvuur door gebracht.
De volgende ochtend zijn we gaan wandelen en veel wilde kangoeroes gezien :-) en ondanks dat ze wil zijn mochten we dichtbij komen, echt heel leuk! En in de middag zijn we naar onze volgende overnachting gekajakket. In the middle of nowhere naar de zonsondergang gang gezien en in een een persoonskaart tentje naar de sterren gekeken. En een ding werd mij duidelijk: hoe warm het overdag ook is, het koelt giga af in de nacht! Koud koud koud.

Nadat wij op deze afgelegen plekken zijn geweest was het tijd voor meer leven in de brouwerij, Byron Bay! Een kustplaatsje met mooie stranden en leuke cafés. Dus wat wij hebben gedaan? Je raadt het al.. aan het strand gelegen en de dagen afgesloten met een drankje en een dansje. Wat een fijne plek om geweest te zijn!

Vandaag de groep helaas achter mij moeten laten en ben ik nog met een iemand in Brisbane aanbeland. Een stad die, in tegenstelling tot veel grote steden, niet gehaast aanvoelt. Morgen maar eens kijken wat hier is!

Trouwens, lief dat er zoveel meedenken met mijn reis! Na de aardbeving in Christchurch vroegen er meerdere mensen of alles okey hier was. Gelukkig was ik zelf al uit Nieuw-Zeeland en mij oud reisgenootjes weer naar Auckland. Maar het is wel heftig om te horen! Zeker omdat ik dacht dat Christchurch over een jaar weer een bloeiende stad zou zijn. Gezien er nu heel hard gewerkt werd aan het herstel na de aardbeving in 2011; alles in de stijgers. Hoe groot de schade nu is weet ik niet, maar dat het een klap is geloof ik graag! Heel bizar idee....

Zal ook wat foto's op Facebook zetten voor zover ik dat nog niet had gedaan!

  • 16 November 2016 - 21:16

    Daan:

    Ik geniet zo van jouw verhalen! Kanjer! xxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Australië, Brisbane

Rondreis Nieuw-Zeeland en Australie

Backpacken in Nieuw-Zeeland en Australie

Recente Reisverslagen:

01 December 2016

Australië deel 2

16 November 2016

Australië deel 1

16 November 2016

Australië deel 1

03 November 2016

Zuidereiland

17 Oktober 2016

Noordereiland
Simone

Actief sinds 19 Mei 2010
Verslag gelezen: 421
Totaal aantal bezoekers 24880

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 24 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland en Australie

20 September 2010 - 21 Januari 2011

Chipata, Zambia

Landen bezocht: