Zuidereiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Simone van de Ven - WaarBenJij.nu Zuidereiland - Reisverslag uit Christchurch, Nieuw Zeeland van Simone van de Ven - WaarBenJij.nu

Zuidereiland

Door: Simone

Blijf op de hoogte en volg Simone

03 November 2016 | Nieuw Zeeland, Christchurch

'Time flies when you are having fun'... En dat is wel weer gebleken!
Over minder dan vier uur vertrekt mijn vlucht naar Melbourne en laat ik dit mooie land alweer achter mij. Iets wat dubbel voelt. want ik heb het hier ontzettend naar mijn zin gehad. Leuke mensen ontmoet, mooie landschappen gezien en het nodige meegemaakt. Het had van mij dus nog wel even mogen duren! Maar aan de andere kant komt er weer een nieuw avontuur aan, waar ik ook zin in heb!
En ja, het zijn allemaal luxeprobleem..

Het Zuidereiland is prachtig en ook de weergoden waren ons beter gestemd dan in het noorden. Waardoor alle grote activiteiten nog beter werden. Ook in dit verslag benoem ik alleen de hoogtepunten, anders wordt het echt te lang.

De start was in Abel Tasman national park. Waar een actieve dag gepland was: ruim 2 uur kajakken gevold door een wandeling van 3 uur. Intensief, maar een erg mooie manier om het park vanuit meerdere perspectieven te zien. Vanaf het heldere blauwe water (met veel kwallen en een zeehond). En over de paden die prachtige uitzichten gaven. Waar ik wel even een foto van op Facebook zal zetten.

Wat toch denk ik wel mijn absolute nummer één van deze reis is, is de Frans Josef Gletsjer. En ook hier geluk met het weer, gezien het in de dagen daarvoor niet mogelijk was om de gletsjer op te gaan vanwege regen, maar wij mochten genieten van een prachtig zonnetje.
De dag begon op tijd met het omkleden in speciale uitrusting: handschoenen, mits, jas, broek,sokken en schoenen met spikes. Zodat we deze keer letterlijk beslagen ten ijs gingen!
Met een helicoptertocht werden we naar de gletsjer gebracht. Ondanks dat het maar een kort tochtje was was het wel prachtig want het geeft een mooie overall view op de gletsjer.
Eenmaal daar aangekomen een paar uur met de gids op het ijs gewandeld. Waar we ook een groot stuk ijs hebben af zien brokkelen, wat een paar keer per dag gebeurd. Heel bizar om te zien hoe zo'n gletsjer zich ontwikkeld. zeker nu de gletsjer de laatste paar jaren hard aan het smelten is.

Vanuit het verblijf bij de gletsjer zijn we in twee dagen naar Queenstown gereden. Waar ik ervoor gekozen heb om 6 nachten te blijven in plaats van 3. Een goede keuze in zo'n druk reisprogramma als ik had. En in Queenstown (the adrenaline capital) is ook genoeg te doen!
Vanuit hier zijn we wel middels een dagtrip naar milford sound gegaan. Dit is een fjord waar we met een zijlboot doorheen gegaan zijn. Naast zeeleeuwen ook pinguïns gezien, de op een na zeldzaamste soort ter wereld.
In Queenstown zelf ook veel ondernomen. En o.a. mijn verjaardag goed gevierd! Na een ontbijt met pannenkoeken een flinke wandeling de heuvel op, gevolgd door prachtig uitzicht. Op de heuvel is een 'luge' baan. het is een soort go karts zonder motor. En het brengt het kind weer in je naar boven! ;-) super grappig om te doen!
Eenmaal weer beneden aangekomen lekker Mexicaans gegeten en vervolgens gezellig wezen stappen. Al met al een verjaardag vol gezelligheid! super bedankt aan iedereen!
En als je in de hoofdstad van de adrenaline bent moet je daar natuurlijk ook wat mee doen. Wat voor mij betekende: downhill mountainbiken. Met de gondola de heuvel op en als sjeesend met de fiets naar beneden. En zoals vele van jullie weten, fietsen is nooit mijn sterkste kan geweest. dus ook hier een mooie val voorover gemaakt! Maar gelukkig viel de schade mee: vier blauwe plekken en wat last van mijn bovenrug. Trekt allemaal weer weg! En dus, om angsten te voorkomen, nog maar een tweede keer naar beneden gegaan van de heuvel. Echt heel tof om te doen! Hoe spannend het ook was.

En zondag was het alweer tijd om Queenstown te verlaten en daarmee ook een deel van de groep waarmee ik heb vereist. in twee dagen zijn we naar Christchurch gereden. een stad die duidelijk in opbouw is na de aardbeving! nu is er nog weinig te doen, maar dat zorgt ook voor even wat gedwongen rust. Wat ook geen kwaad kan!
Helaas nu wel afscheid moeten nemen va iedereen die ik hier ontmoet heb. erg jammer want het was gezellig!

Nu op naar Australië! Waar ik eerst in Melbourne zit en vanuit Sydney opnieuw een tour ga doen, die leid naar Cairns. Ook erg veel zin in en eens kijken of ik die korte broek niet voor niets heb ingepakt ;-)

  • 03 November 2016 - 09:01

    Lucia:

    Hoi Simone,

    Leuk om weer even een reisverhaal van jou te lezen.
    Via de familieapp prachtige foto's gezien, deze mis ik wel bij je reisverslag!
    Goed te horen dat je het super naar je zin hebt.
    Een goed vlucht naar Australië.
    Liefs Lucia

  • 03 November 2016 - 09:01

    Lucia:

    Hoi Simone,

    Leuk om weer even een reisverhaal van jou te lezen.
    Via de familieapp prachtige foto's gezien, deze mis ik wel bij je reisverslag!
    Goed te horen dat je het super naar je zin hebt.
    Een goed vlucht naar Australië.
    Liefs Lucia

  • 03 November 2016 - 11:25

    Ilse:

    Echt super leuk te lezen Simone. Leuke mix van sportief, stoer, cultureel en gewaagde activiteiten. Nu op naar Australië waar t vast ook prachtig is en ook weer heel leuk dat je dat stukje met Frank mag beleven in december.

    Geniet er van en goede reis naar Australië!

    Liefs uit Creil!

  • 03 November 2016 - 15:27

    Marlies:

    Wauw Simone wat zal dit genieten zijn zeg! Veel gedaan en gezien lees ik wel weer en heel afwisselend! Hoop dat je een goede vlucht hebt gehad en in jeen korte broek nieuwe plannen aan het maken bent! Enjoy!!

  • 03 November 2016 - 17:06

    Ellen:

    Blijft leuk je verhalen te volgen!!
    Geniet nog lekker van alles wat je gaat zien en doen!

  • 03 November 2016 - 19:12

    Gerry:

    Wat een leuk verhaal!
    Fijn dat je het goed naar je zin hebt en zoveel leuke mensen om je heen.
    Australië wordt vast ook heel gaaf. En die korte broek komt zeker van pas!
    Geniet ervan!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Christchurch

Rondreis Nieuw-Zeeland en Australie

Backpacken in Nieuw-Zeeland en Australie

Recente Reisverslagen:

01 December 2016

Australië deel 2

16 November 2016

Australië deel 1

16 November 2016

Australië deel 1

03 November 2016

Zuidereiland

17 Oktober 2016

Noordereiland
Simone

Actief sinds 19 Mei 2010
Verslag gelezen: 467
Totaal aantal bezoekers 24865

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 24 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland en Australie

20 September 2010 - 21 Januari 2011

Chipata, Zambia

Landen bezocht: