De start - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Simone van de Ven - WaarBenJij.nu De start - Reisverslag uit Auckland, Nieuw Zeeland van Simone van de Ven - WaarBenJij.nu

De start

Blijf op de hoogte en volg Simone

08 Oktober 2016 | Nieuw Zeeland, Auckland

Hoi Allemaal,

Na 6 jaar mijn waarbenjij.nu heropend! Wel eens waar nog met mijn profielfoto van 6 jaar geleden.. Want op de computer in het hostel kan ik geen nieuwe foto erop zetten.
Maar ik kon het toch niet laten om een blog te starten. Al is het nog maar zien hoeveel tijd ik er de komende weken voor heb om de update's te plaatsen. Gezien ik de komende 4 weken best een reisschema heb!

Om maar bij het begin te beginnen: afscheid op Schiphol. Altijd stom! De eerste vragen die dan op komen is: waarom doe ik dit? Wat is hier leuk aan? Waarom blijf ik niet gewoon thuis, waar het ook leuk is?

Maar eenmaal door de douane begint de reis toch echt. Gelukkig de eerste vlucht naar Kuala Lumpur heerlijk geslapen. En de tijd dat ik wakker was werd ik wel bezig gehouden door mijn kletsende Zwitserse buurvrouw.
De tweede vlucht, naar Auckland, was wat minder, gezien toch bleek dat de reisbandjes tegen misseljikheid niet altijd helpen ;-) En toen ook bleek dat mijn backpack Kuala Lumpur niet had verlaten, was dat toch een onhandig begin.

Eenmaal na een goede nachtrust en de aankomst van mijn backpack, kon ik fris starten (letterlijk en figuurlijk!).
Samen met James, medewerker van het hostel en alles weter over Nieuw-Zeeland, een plan gemaakt voor mijn komende weken. Waar het uiteindelijk op neer kwam was dat Stray, een busorganisatie die hop-on hop-off reizen aanbied, het beste plan is voor mij.
Enerzijds is dat toch gepland reizen met een organisatie, iets wat ik in eerste instantie niet wilde. Aan de andere kant is de organisatie zo flexibel dat je nog veel zelf in kan vullen en het bied een aantal plekken aan waar je anders niet snel komt.
Dus het was vooral voor mijzelf dat ik even een hobbel over moest.. Ik zou namelijk toch alles zelf gaan regelen? En op de bonnefooi reizen? Waarom nu dan toch met een organisatie? Kan ik het niet alleen af?
Maar toch geeft mij dit wel een relaxed ontspannen gevoel. En dus heb ik mij maar over mijn eigen gevoel gezet: en vertrek ik morgen!

Dus gister en vandaag nog even goed van Auckland genoten. Mt. Eden beklommen, vanwaar prachtig uitzicht en veel rondgewandeld. Gister extreem lekkere curry gegeten in een food corner waar heel Azie neergestreken lijkt te zijn (Maleis, Chinees, Vitnamees, Japans, Indiaas, het kan er allemaal!), samen met een Amerikaanse. Die overigens vrijwel dezelfde reis maakt als ik, maar dan een paar dagen voor loopt. En wie weet zien we elkaar weer in Melbourne, waar onze wegen weer kruisen.

Dus hoe stom afscheid nemen ook mag zijn... de reis zelf biedt zo veel! En na 2 leuke dagen Auckland heb ik super veel zin in de Stray tour. Kan niet wachten om te zien wat Nieuw-Zeeland nog meer te bieden heeft :-)

Liefs!

  • 08 Oktober 2016 - 08:33

    Elke :

    Toch weer leuk om zo te lezen hoe het gaat. Ook wat makkelijker om in één keer alles te hebben in plaats van iedereen apart te appen. Veel plezier! En hopelijk snel ook een beetje mooi weer!

  • 08 Oktober 2016 - 09:01

    Nina:

    Ik vind 't stoer van je hoor Schmolototo! Geniet ervan ^^

  • 08 Oktober 2016 - 09:47

    Marlies:

    Ben super trots op jou Simone! Hoe je het allemaal oppakt en er dan toch maar weer je eigen draai aangeeft!! Geniet van de Stray tour en van al het moois dat Nieuw-Zeeland je te bieden heeft! Enjoy!!

  • 08 Oktober 2016 - 10:58

    Dorien:

    Wat een ondernemend petekind heb ik! Van diverse mensen heb ik gehoord dat Nieuw Zeeland een geweldig land is om op vakantie te gaan. Geniet ervan.

  • 08 Oktober 2016 - 19:51

    Gerry:

    Heel leuk om te lezen wat je allemaal meemaakt. Inderdaad een stroeve start, maar nu gaat alles heel gesmeerd verlopen!
    Geniet ervan en veel plezier!

  • 11 Oktober 2016 - 13:32

    Ellen:

    Topper! Stoer dat je het doet! Geniet van alles xxx

  • 17 Oktober 2016 - 06:05

    Ilse:

    Hi meid, ik lees nu pas dit berichtje.. Maar snap je heel goed. Afscheid nemen is nooit leuk maar wel voor een leuke reis dus fijn dat je je er overheen kon zetten. Lekker even genieten van de georganiseerde reis, maaruh, uiteindelijk heb je dit ook zelf geregeld toch ;) Dus geniet er met volle teugen van maar zo te lezen in je volgende verslag, gaat je dat wel goed af! :)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nieuw Zeeland, Auckland

Rondreis Nieuw-Zeeland en Australie

Backpacken in Nieuw-Zeeland en Australie

Recente Reisverslagen:

01 December 2016

Australië deel 2

16 November 2016

Australië deel 1

16 November 2016

Australië deel 1

03 November 2016

Zuidereiland

17 Oktober 2016

Noordereiland
Simone

Actief sinds 19 Mei 2010
Verslag gelezen: 621
Totaal aantal bezoekers 24868

Voorgaande reizen:

04 Oktober 2016 - 24 December 2016

Rondreis Nieuw-Zeeland en Australie

20 September 2010 - 21 Januari 2011

Chipata, Zambia

Landen bezocht: